Saturday, July 30, 2011

Day 3....



5.00am..Saya tebangun.Perut rasa tidak selesa.Oh no,mau buang air besar laini.Pagi ini cuaca tidak seterang kemarin sebab bulan diliputi awan.Bintang-bintang pun main sembunyi-sembunyi.Nasib ada torch light,itu pun mau guna kalau terpaksa saja sebab tiada tempat mau charge battery.Saya tidak dapat menahan lagi lalu saya beranikan diri pergi ke sungai.I grabbed the torch light and I went to the river.I'm sorry fishes but I've to give you an early morning snack.Apa boleh buat.Memang saya agak seram juga turun ke sungai tapi nasib ada anjing jiran datang bertandang.Macam mengerti pula dia bila saya minta dia menemani saya ke sungai.And while I was in the river dia duduk di atas batu di tebing menunggu.Thank you Dog.
Pagi ini awal sikit kami siap sebab kain sudah dibasuh semalam.Kami jalan ke ladang sekitar 8.00am.Seperti sebelumnya kami buat kerja menyusun dan membakar kayu lagi.Kali ini perut rasa tidak enak saja.Terpaksa buat makeshift toilet di belukar.Nasib ada toilet paper saya simpan dalam beg handphone.
11.30am lunchbreak kami niari.Masih awal tetapi badan agak lemah sebab selalu ke semak belukar mengeluarkan isi perut.Kami dua-dua kena tu,saya sama kakak saya.Mertua kakak saya entah macamana tu,dia kena ka tidak.Saya segan pula menanya.tapi dia pun balik awal.Jam 3pm dia sudah balik rumah.
5.30pm - kami balik rumah.Saya benar-benar terasa sudah kepenatan.Macam mau menangis saya bila teringat semua yang harus dilakukan bila sampai rumah.Nikali kami masak sup nangka.Nasib bapa mertua kakak saya sudah buka sedia kulit tu nangka masa kami sampai.Tinggal mau potong-potong lagi.
7.00pm- siap masak sudah.Kami tidak masak nasi sebab nasi lebihan pagi-pagi masih banyak.Seperti biasa mentua kakak saya makan duluan.Dan seperti biasa saya tidak makan malam.Bila kakak saya pigi makan baru dia sedar nasi sudah basi.Kesian mentua dia makan nasi basi.Mungkin mengutuk lagi mentua dia tu.Kakak saya tidak jadi ambil nasi,dia makan sup nangka saja.
8.00pm-kami masuk tidur tapi susah pula mau tidur abis jiran sebelah minum-minum sambil menyanyi.Bising betul.
11.00pm-abang ipar sampai dari kampung.Dia sampai saja terus pigi tidur tapi malangnya kuat betul dia bedengkur.Saya tidak lagi dapat tidur.Mungkin sekitar jam 3 atau 4 baru saya terlelap sekejap.Rasa penat badan tidak hilang.I really,really missed my own bed.

6 comments:

CrysJoan said...

punya siok tu sungai.. tapiiiiii... sana kmu mandi, sana juga poo-poo? wakakkaa

Mommy's Recipe said...

Besar baitu.paling tepi pn sampai paha saya.tidak berani p tengah ni.luas tu sungai macam dari rumah sampai tempat c gombili.

kally jhon said...

Connection server errors are from the backend and there’s nothing you can do to fix them on your own. If you are stuck between connection server errors and looking for assistance, you can call on Gemini support phone number which is functional all the time for guidance. You can have conversation with the skilled executives who know how to deal with such queries and have solutions related to the issues. You can call on Gemini helpline number which is always functional Gemini Support Number and users can have conversation with the team for no time. Talk to the team for better remedies and avail quality solutions.

jhon parkar said...

Are you having issue in dealing with Gemini account troubles? Are you unable to sign in Gemini account and now, looking for ways to cope up such issues? If you don’t know how to fix this thing, you can always take help from the team who is there to assist you. Call on Gemini support phone number which is functional all the time and users can have Gemini Support Number conversation with the team who is ready to assist you. You can call on Gemini toll-free number which is functional all the time for guidance and support.

jhon martu said...

Are you getting in trouble to log in to the Binance account? Is this trouble troubling you a lot and you are looking for remedies to vanish it immediately? These kind of errors usually occur due to technical issues that come all of sudden and disturb users. Whenever you are in fix, they are always ready to erase Binance Customer Service Number all problems, you can call on Binance customer care number which is always functional and the team is ready to assist you at every phase so that you don’t face any trouble while applying solutions.

Email support said...

Need support? Contact Yahoo specialized help for investigating mistakes/issues.
Messaging administration is the most ideal approach to share data and records security, however, sometimes client faces heaps of issue and mistakes like issues in Yahoo email setting, reset secret key to Yahoo email, Yahoo email code 554, getting issue in outsider messages applications and some more. To fix such specialized glitches client needs to call tech master by dialing them at Yahoo customer Support Phone Number +1-800-377-9182.
Visit:- https://aolustechcarenumber247.com/Customer-Support.php

Post a Comment